Insights

Kaikki luovat alat vaativat tekijöiltään paljon rohkeutta monissa eri muodoissa. Mutta kuinka sitä rohkeutta ja itsevarmuutta voisi saada lisää? Digimama Insights on nettisarja luovan alan uusille tekijöille, jotka pyrkivät aina vain isompiin ulostuloihin.

Kuusiosaisessa sarjassa oman alansa konkarit ja gurut antavat avaimet rohkeisiin ideoihin sekä jakavat käytännön vinkkejä alalle pääsemistä ja siellä pärjäämisestä. Sarjan ensimmäisellä kaudella tutustutaan kuuden jakson ajan mainosalaan, pelialaan, media-alaan sekä ohjelmistoalaan.

Katso kaikki jaksot

Jakso 1. Jani Halme – Media-ala ja 26 miljoonan euron konkurssi

”Alahan ei ole muuttunut miltään muulta osin, kun internet on tullut tänne meidän alalle muuttamaan näitä perusteita.”
– Jani Halme

Jakso 2. Sonja Ängeslevä – Ohjelmistoala ja sivuhyppyjen tärkeys

”Jos et tee jatkuvasti…Melkein joka päivä, pieniä virheitä. Niin sitten sä et ole riittävän rohkeasti tehnyt…Valintoja tai ratkaisuja.” – Sonja Ängeslevä

Jakso 3. David Gamrasni – Mainosala ja känniläisen ymmärrys

”Mä oon aina sanonu, että hyvä idea on vähän niinku nauru…Se tarttuu. Jopa känninenkin ymmärtää sen.” – David Gamrasni

Jakso 4. Kari Eilola – Mainosala ja mielisairaanhoitaja

”Mainossuunnitelijaksi oli helpoin päästä. Eli siis mun kollegoina on ollut mielisairaanhoitajia ja nuoriso-ohjaajia.” – Kari Eilola

Jakso 5. Lauri Konttori – Peliala ja miksi sun täytyy pelata

”Kun sä tuut pelialalle, niin sähän et tiedä oikeastaan mitään.” – Lauri Konttori

Jakso 6. Ari Kivi – Mainosala ja outoilusta ufoiluun

”Olis voinu lopettaa paljon aikasemmin sen ufoilun ja outoilun.” – Ari Kivi